Mooi werk

In Finance

> Bekijk onze interim opdrachten

De juiste

financial

> Ik zoek een interimmer

Nieuws

Teamuitje – skien!!

15 November 2018

Vrijdag 9 november hebben we een super gaaf Velten&DeWith-teamuitje gehad. We zijn op de skies gegaan. Het was geweldig!

In Zoetermeer bij Snowworld hebben we de latten onder gedaan en genoten van de omgeving, kou, de snelheid, de afdalingen en uiteraard van elkaar. Helaas was niet iedereen tijdig aanwezig om te kunnen skiën maar het was een gave ervaring zo samen .

Laat de kou en de winter maar komen 😊!

 

Kabinet zoekt nieuwe ideeën voor vastlopende arbeidsmarkt

19 September 2018

Kabinet zoekt nieuwe ideeën voor vastlopende arbeidsmarkt

 

Een onafhankelijke commissie gaat bekijken of het arbeidsrecht, de sociale zekerheid en het belastingstelsel nog aansluiten op een toekomstbestendige arbeidsmarkt. Dat blijkt uit de beleidsvoornemens van minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Het kabinet onderkent daarmee dat alle ambitieuze beleidsplannen om de arbeidsmarkt te moderniseren op lange termijn onvoldoende soelaas beiden. De Raad van State is het daar van harte mee eens. In zijn advies over de Miljoenennota constateert het advieslichaam dat de beleidsmaatregelen die Koolmees opsomt over onder meer de verhouding tussen vast en flex, en de positie van zzp’ers, geen stelselwijziging inluiden. De mate van bescherming blijft gekoppeld aan het type contract, terwijl de mate van sociale bescherming via werknemersverzekeringen snel achteruit holt.

Pensioen
Daarom pleit ook de Raad voor een fundamentele herijking, om te bekijken welke maatschappelijke risico’s bescherming behoeven en hoe die dan moet worden ingericht. Als niet de vorm van de arbeidsovereenkomst, maar de positie van de werkende als uitgangspunt dient, ligt een ‘generiek instrument’ voor alle werkenden voor de hand. Dan moet er met andere woorden een volksverzekering komen, net als de AOW. Loskoppeling van het type contract voor sociale regelingen heeft ook ‘onvermijdelijk’ consequenties voor de rol van de sociale partners en de Sociaal-Economische Raad, stelt de Raad van State. Nu lopen veel sociale regelingen immers via werkgevers en werknemers. Vakbonden: werknemers profiteren nauwelijks van economische groei Volgens het adviescollege hoort ook het pensioenstelsel bij die herijking. Maar Koolmees laat dat nadrukkelijk buiten zijn bestek. Het kabinet wacht al geruime tijd op een advies van de Sociaal-Economische Raad over het pensioenstelsel. Die broedende kip wil hij kennelijk niet storen met een opdracht aan een nieuwe commissie. Koolmees zei dinsdag dat hij in de pensioenkwestie heeft geleerd geen deadlines te stellen. ‘Dat doe ik nu dus ook niet.’

Transparanter
In ruil voor hun instemming met een pensioenakkoord verlangen de vakbonden dat de AOW-leeftijd minder hard omhoog gaat. Ze hikken echter aan tegen de door Koolmees bepleite afschaffing van de doorsneesystematiek, die beoogt dat jongeren in verhouding tot hun inleg meer pensioen gaan opbouwen. In de begrotingsstukken herhaalt de minister dat het pensioen transparanter moet worden voor deelnemers. Daarmee zou het stelsel aantrekkelijker worden voor zzp’ers en wordt gemakkelijker om keuzemogelijkheden te introduceren. Het kabinet onderzoekt of het mogelijk is om mensen bij pensionering een deel van hun pensioenvermogen als bedrag ineens te laten opnemen.

Brussel
Koolmees blijft bij zijn plannen om het voor werkgevers aantrekkelijker te maken om mensen in vaste dienst te nemen. Het wetsvoorstel daarvoor gaat dit najaar naar de Tweede Kamer. Om schijnzelfstandigheid aan te pakken, zal het kabinet meer duidelijkheid bieden aan opdrachtgevers en zelfstandigen over het bestaan van een dienstbetrekking. ‘Het maken van nieuwe wetgeving rond zzp is echter geen eenvoudige opgave.’

Bron: FD

Leergang Finance Professional in Business

24 June 2018

Leergang Finance Professional in Business

Download: Brochure Leergang Finance Professional in Business

In control: wat is dat, wanneer ben je dat en wat heb je daarvoor nodig? Wat zijn relevante skills voor de finance professional van 2018? Wanneer is ons eigen huis en team op orde? En…hoe bouw ik nu zelf verder?

Houd jij je bezig met en/of ben je werkzaam binnen het vakgebied Finance, dan hebben we iets interessants. Dit najaar organiseren wij in samenwerking met IJsselvliet – in navolging van de eerdere succesvolle edities – opnieuw de leergang ‘Finance Professional in Business’ voor onze relaties. Een mooi inhoudelijk programma waarin verdieping en verbreding, leren en ervaren centraal staan.

Wat en wanneer?
• Het gaat om 4 bijeenkomsten van één dag (2 dagdelen).
• Er is plaats voor maximaal 18 deelnemers.
• Deelname geeft recht op 36 PE-punten.
• De bijeenkomsten vinden plaats in (de directe omgeving van) Zwolle.
• Trainers zijn Bert Gadellaa RA en drs. Hidde van der Wal.
• Wij verzorgen de hele leergang overigens desgewenst ook in-house.
• Deelname aan de volledige leergang geeft recht op 36 PE-punten.

Nieuwsgierig naar een indruk van het volledige programma? Graag verwijzen wij je naar de brochure in de bijlage. Heb je liever persoonlijk contact, stuur dan jouw bericht of neem telefonisch contact met ons op.

Reserveer de data alvast in je agenda en meld je snel aan: 20/9 (dag I), 17/10 (dag II), 8/11 (dag III), 28-11 (dag IV).

Kosten en locatie
De kosten voor deze leergang en opleiding bedragen € 2.450 exclusief BTW en inclusief lesmateriaal, lunch, drankjes en dergelijke. In principe vindt de training plaats op het kantoor van IJsselvliet in Zwolle. Dit kan afhankelijk van de deelnemers in overleg worden aangepast naar een meer centraal gelegen locatie in de omgeving van Utrecht/Amersfoort.

Nieuwe businessline: klankborden & sparren

06 June 2018

Nieuwe businessline: klankborden & sparren

6 jun 2018

We brengen graag deze dienstverlening onder de aandacht. Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om regelmatig te kunnen klankborden met een ervaren vertrouwenspersoon. Een persoon die om de zoveel tijd met je spart, met je meedenkt, luistert en spiegelt. Iemand die een heldere analyse maakt en eerlijke feedback geeft. Een ‘buitenstaander’ die je echt verder kan helpen! Hier kun je meer erover lezen.

Nieuwe website & bedrijfsfilm

06 June 2018

Nieuwe website & bedrijfsfilm

6 jun 2018

Via Linkedin hebben we vorige week aangekondigd dat we een nieuwe website hebben. Wij zijn trots op onze nieuwe site en op onze bedrijfsfilm! We hebben veel tijd geïnvesteerd om goed en duidelijk over te brengen wat we doen, wie we zijn en wat voor ons belangrijk is.

We hebben al veel positieve reacties mogen ontvangen. Dankzij Studio KOECK & IJ (ontwerp), Laveto (websitebouwer) en creators-videoproductie (bedrijfsfilm) is dit mooie resultaat tot stand gekomen.

We gaan voortaan onze opdrachten en beschikbare kandidaten ook delen via onze website (opdrachten / beschikbare financials) en via onze LinkedIn bedrijfspagina.

'Handen uit de Mouwen'-dag

06 June 2018

‘Handen uit de Mouwen’-dag

6 jun 2018

Op zaterdag 21 april jongstleden hebben we met een grote groep mensen hard gewerkt bij het Rode Kruis in Utrecht. Diverse ruimtes hebben we geschilderd en een mooie bijdrage mogen leveren aan een frisse en opgeruimde uitstraling. Het blijft gaaf om ieder jaar een nieuwe project met een groep aan te pakken en organisaties en mensen verder te kunnen helpen. Mooi ook om op deze manier van betekenis te kunnen zijn! Bekijk hier de foto's van deze dag.

Uitbreiding team

06 June 2018

Uitbreiding team

6 jun 2018

Dit jaar hebben we ons team verder uitgebreid met drie junior financials: Reinoud Schats, Charlotte Zoller en Harm-Jan Tamminga.

  • Reinoud wilde al een tijd een overstap maken van het bankwezen naar het bedrijfsleven, naar een finance&control-rol. In februari van dit jaar kwam er een kans bij een van onze klanten, een welzijnsorganisatie in Amsterdam. Hier heeft hij 2 maanden ondersteund bij de jaarrekening. Nu is Reinoud met veel plezier aan de slag bij een accountantskantoor in Utrecht;
  • Charlotte werkt, naast haar studie Economie en Bedrijfseconomie aan de Vrije Universiteit Amsterdam, 2 dagen per week voor hetzelfde accountantskantoor.
  • Harm-Jan is bijna klaar met zijn scriptie en zal na de zomervakantie starten bij één van onze opdrachtgevers.

We zijn blijvend op zoek naar gemotiveerde junior financials en verwachten de komende tijd het team verder uit te breiden.

Mark 5 jaar in dienst

06 June 2018

Mark 5 jaar in dienst

6 jun 2018

Mark heeft afgelopen maand een hele mooie mijlpaal bereikt: 5 jaar dienstverband en heel veel ervaring rijker. Mark startte in 2013 aan zijn eerste opdracht bij een zorgorganisatie. Verder werkte hij als Finance Controller voor verschillende gemeenten en een brancheorganisatie en is hij recentelijk gestart als Finance Manager bij een internationaal bedrijf in Utrecht. Geweldig om te zien hoe Mark zich de laatste jaren heeft ontwikkeld en daarnaast is het fijn samenwerken met hem.

Hugo Berends in de schijnwerper

06 June 2018

Een van onze finance professionals in de schijnwerpers: Hugo

6 jun 2018

Je groeide op in een groot gezin, hoe heeft dit je gevormd als persoon?
In een groot gezin is alles wat hectischer dan in een gemiddeld gezin. Flexibiliteit is er dus al met de paplepel in gegoten en daar ondervind ik nu nog steeds de voordelen van.

Hoe kwam je bij Velten&DeWith terecht?
Al snel nadat ik me had ingeschreven op een van de vacturebanken werd ik gebeld door Cor de With. En dat klikte meteen goed. Het persoonlijke van de organisatie sprak mij erg aan.

Waarom koos je ervoor om als interimmer aan de slag te gaan?
Toen ik weg ging bij mijn vorige werkgever wist ik niet goed wat voor bedrijf en welke functie het beste bij mij zou passen. Het leek mij daarom een goed idee om via detachering bij verschillende bedrijven in de keuken te kijken en zo verschillende ervaringen op te doen.

Hoe kijk je terug op de eerste 1,5 jaar?
De laatste 1,5 jaar heb ik me heel snel kunnen ontwikkelen. Momenteel ben ik met mijn derde opdracht bezig en heb ik bij verschillende opdrachtgevers mooie opdrachten ingevuld. Vooral de diversiteit aan werkzaamheden spreekt me aan.

Hoe ziet een topdag er voor jou uit?
Als ik meters heb kunnen maken, dan kijk ik met plezier terug op zo’n dag. Het gevoel dat je iets afrond is altijd lekker. Daarnaast houd ik er van om gegevens te verzamelen en analyses te maken, die worden gebruikt voor beleidsvorming en waarmee ik waarde kan toevoegen voor de organisatie.

Je volgt de HOFAM opleiding, hoe combineer je dit met je werk?
Het vereist wat discipline om de lessen voor te bereiden en de opdrachten te maken, maar het valt mij tot dusver best mee. Daarnaast maken de discussies met medestudenten over praktijksituaties de lessen heel interessant.

Waar sta jezelf over 5 jaar? – wat is jouw droomopdracht?
Over 5 jaar verwacht ik een volwaardige Financial Controller te zijn. Een opdracht in die richting zal daarom goed passen.

Wat doe je naast je studie nog meer in het weekend?
Motorrijden doe ik graag. Als de zon maar iets schijnt, zit ik al op de motor te genieten van de mooie weggetjes die Nederland te bieden heeft. En heel af en toe naar het buitenland. Daarnaast houd ik er van om spelletjes toe doen of een drankje op het terras met vrienden en familie. 

Brussel wil snellere aanpassing van Nederlands ZZP-stelsel

06 June 2018

Brussel wil snellere aanpassing van Nederlands ZZP-stelsel

6 jun 2018

De Europese Commissie geeft in haar jaarlijks aanbevelingen het dringende advies om de ZZP-markt snel aan te pakken en niet tot 2020 te wachten met nieuwe regels om schijnzelfstandigheid te voorkomen.

De commissie constateert dat de groei van werkgelegenheid in Nederland vooral naar zelfstandigen en werknemers met flexcontracten gaat, zij maakt zich daar zorgen over. We moeten wel opmerken dat in het eerste kwartaal van 2018 het aantal vaste contracten sneller is gegroeid van het aantal flexcontracten. Waarschijnlijk heeft de commissie deze informatie te laat gezien. De commissie ziet een groot verschil in arbeidsrechtelijke bescherming, fiscale behandeling en sociale zekerheid tussen werknemers in loondienst en ZZP’ers.

Financiële prikkels voor ZZP wegnemen

Het huidige kabinet wil via de Wet Arbeidsmarkt in Balans en de aanpassing van de Wet DBA de nodige veranderingen doorvoeren. De commissie ziet dit maar stelt dat het niet genoeg is. Zo stelt ze: “Although some measures have been taken and additional ones have recently been announced, some of these factors still create financial incentives for employees to start working as self-employed or favour hiring them under a temporary contract.

De Commissie adviseert dus om de starters- en zelfstandigenaftrek aan te passen. Er zijn politieke partijen die dit ook willen maar Rutte III heeft dit niet haar regeerakkoord opgenomen.
Verder vindt de commissie het onverantwoord dat de aanpassing van de Wet DBA tot 2020 blijft liggen. Minister Koolmees heeft inmiddels toegezegd voor de zomer met nieuwe plannen te komen voor de hervorming van de Wet DBA. Tenslotte wordt er door de commissie op gewezen dat veel zelfstandigen onderverzekerd zijn voor arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en pensioen. “This could affect the sustainability of the social security system in the long run.

Samenvattend beveelt de commissie het kabinet aan om de prikkels om tijdelijke contracten af te sluiten of ZZP’ers in te huren te verminderen, actief sociale zekerheden voor ZZP’ers aan te moedigen en schijnzelfstandigheid aan te pakken.

Nieuwe privacywet AVG

06 June 2018

Nieuwe privacywet AVG

6 jun 2018

Als er één onderwerp is dat veel is besproken de laatste tijd, dan is het wel de AVG. Volgens de NOS is 80% van organisaties nog niet klaar voor de wet. Tien van de twaalf ministeries schenden volgens RTLZ de nieuwe privacywet. Zelfs het Ministerie van Justitie en Veiligheid, dat verantwoordelijk is voor de invoering van de wetgeving, is zelfnog niet klaar met het doorvoeren van de vereiste maatregelen. De Autoriteit Persoonsgegevens vindt dit een slechte zaak, maar is zelf met een tekort aan gekwalificeerd personeel ook niet klaar voor de nieuwe wet en wacht nog met het uitdelen van boetes.

Wij hebben een goed begin gemaakt en onze systemen en werkwijze onder de loep genomen en waar nodig verder aangescherpt. Daarnaast hebben we vóór 25 mei een mail uitgestuurd naar kandidaten met ons nieuwe privacy statement. Het merendeel heeft hier ondertussen al akkoord op gegeven.

Jonathan Slob in de schijnwerper

21 January 2018

Jonathan Slob in de schijnwerper

21 jan 2018

Jonathan Slob (23 jaar, vader van een dochter) is nu ruim een jaar bij ons in dienst. Tijd om terug en vooruit te blikken. Direct na zijn studie ging hij aan de slag bij een van onze opdrachtgevers in de regio Utrecht. Waarom koos hij voor detachering, hoe kijkt hij erop terug en hoe ziet hij zijn toekomst voor zich? In zijn vrije tijd kookt Jonathan graag, we zijn dus ook wel benieuwd welk gerecht hij voor zijn collega’s zou klaar maken.

Wat waren je verwachtingen vooraf?

Eigenlijk had ik helemaal geen verwachtingen. Tijdens de opleiding leer je alles wel in theorie, maar in de praktijk krijg je pas echt een goed totaalbeeld.

Hoe kwam je bij Velten & De With terecht?

Ik reageerde op een advertentie en had daarnaast ook andere bureaus aangeschreven. Met Cor en Dianne had ik meteen een goede klik - heel persoonlijk, het zijn echt fijne mensen.

Hoe kijk je nu terug op je eerste jaar?

Het is prettig dat je een bureau naast je hebt waar je op terug kunt vallen en er voor zorgt dat je blijft doorgroeien. De keerzijde is dat je niet echt onderdeel bent van het team bij de opdrachtgever. Daarvoor moet je wel bij elke volgende opdracht tijd investeren om je collega’s te leren kennen. Ook moet je je telkens weer opnieuw bewijzen. Groot voordeel hiervan is dat je je snel ontwikkelt zowel vakinhoudelijk als op persoonlijk vlak.

Was het altijd je droom om financial te worden?

Mijn vader is ook financial, dus aan hem had ik zeker een voorbeeld. Ik wilde eigenlijk directeur worden, daarom heb ik eerst een managementstudie gevolgd (International Business Management).

Met welke drie woorden kun je jezelf omschrijven?

  • Gedreven – ik ben echt resultaatgericht en kan echt vol ergens voor gaan, hierbij wil ik zo snel mogelijk mijn taken afronden, zodat ik verder kan naar de volgende opdracht;
  • Oplossingsgericht – ik geniet ervan om de kern van het probleem te achterhalen en dat op te lossen. Je ziet te vaak dat er brandjes worden geblust in plaats van bijvoorbeeld het proces te verbeteren. Ik deel graag mijn kennis en inzichten met collega’s;
  • Leergierig – Het komt voor dat ik opdrachten krijg en niet precies weet hoe ik ze uit moet voeren. Dan probeer ik door vragen te stellen aan collega’s en dingen uit te zoeken en uit te proberen toch een opdracht goed te voltooien. Dit geeft mij voldoening. Hier word ik echt enthousiast van, zeker wanneer het gelukt is!

Waar kun je echt enthousiast van worden?

Een dag waarin ik echt vooruitgang heb geboekt of als ik geld heb bespaard voor de opdrachtgever, dat geeft me echt energie. Van het oplossen van structurele problemen word ik ook echt enthousiast.

Welke grote verandering verwacht je dit jaar

Ik wil doorgroeien naar (assistent) controller.

En hoe ziet je leven er over 5 jaar uit?

Dan wonen we waarschijnlijk iets groter, met misschien nog een zoon of dochter erbij. Daarnaast wil ik dan stappen hebben gezet richting business control.

Welke veranderingen zie je de komende jaren op de financiële afdeling van bedrijven?

De automatisering zal verder toenemen. Het worden dus kleinere afdelingen, waarbij met name de finance en business control functies overblijven. Collega’s die zich niet verder ontwikkelen hebben straks echt een probleem.

Je houdt van koken, wat zou je voor je collega’s klaar maken?

Pannenkoeken met bier en van alles erop, bijvoorbeeld shoarma, champignons, paprika, ham en kaas.

Generatie Z – wil een eigen bedrijf!

14 January 2018

Generatie Z – wil een eigen bedrijf!

14 jan 2018

In 2018 barst de ‘war on talent’ los. Een nieuwe generatie betreedt de arbeidsmarkt. Nee, niet de millennials. Die zijn allang ingeburgerd en zelfs al op managementposities beland. We hebben het over Generatie Z. Nu in hun late tienerjaren, en dus volop in de oriëntatiefase. Ze werken naast school of hun studie, bijvoorbeeld als maaltijdbezorger en webcaremedewerker. De oudsten gaan nu voor het eerst fulltime aan de slag.

Over Gen Z’ers wordt gezegd dat ze nuchterder zijn dan millennials. Waar de millennials zijn opgevoed met ‘doe wat je leuk vindt’ en ‘jij kunt alles bereiken, als je er maar hard voor werkt’, zag Generatie Z familieleden ontslagen worden door de crisis. Dat doet iets met je mindset, laten diverse studies al zien. Deze generatie is iets conservatiever en hecht ook meer waarde aan salaris.

Daar waar millenials popsterren aanbaden, wil generatie Z juist een eigen bedrijf starten. Sommige ondernemers beginnen hun business al op de middelbare school. Die gaan ze echt niet opgeven voor een vaste baan. Werkgevers moeten zich voorbereiden op een generatie die náást hun eigen bedrijf nog een parttime-functie willen.

Blockchain – wat is het en wat kan het?

02 January 2018

Blockchain – wat is het en wat kan het?

2 jan 2018

Er wordt beweerd dat Blockchain de grootste uitvinding van het internet is. Dan komt toch de vraag naar boven ‘wat is Blockchain en wat kunnen we er mee?’.

Blockchain is een nieuw soort database waarin transacties kunnen worden opgeslagen. Dit kunnen allerlei verschillende soorten transacties zijn. Je kunt denken aan betalingen maar ook uitwisseling van gegevens tussen 2 partijen zoals bijvoorbeeld contracten. Al deze transacties zijn blokjes informatie die digitaal worden ondertekend en zonder tussenkomst van een derde partij worden opgeslagen in een database.

Er kan niet gefraudeerd worden. Dat is de stellige mening van kenners. Sceptici zullen zeggen dat alles te kraken is. Onmiskenbaar is de ingenieuze techniek die wordt toegepast. Alle blokjes informatie worden met cryptografie onleesbaar gemaakt en deze blokjes worden opgeslagen in een groot netwerk van computers. Een nieuw blokje bevat altijd informatie van het vorige blokje en dat blokje weer van het blokje daarvoor. Zo ontstaat er een lange onveranderbare informatie keten.

De meeste databases zijn centraal georganiseerd ofwel alle gegevens worden op één centraal punt opgeslagen. Bij Blockchain is dat precies het tegenovergestelde, er is namelijk geen centraal punt maar meerdere knooppunten (computers) die allemaal een exacte kopie van de database bevatten. Die knooppunten worden ‘nodes’ genoemd.

Dan ontstaat toch de vraag wie er toezicht houdt op het Blockchain systeem. Die is er dus niet; er is geen instantie die toezichthouder is of eigenaar. Dit ligt feitelijk bij de gebruikers van het systeem. Iedere nieuwe transactie wordt door de knooppunten in de database opgeslagen. Daarvoor moet eerst een code gevonden worden die aangeeft dat de informatie klopt, alle knooppunten moeten het met elkaar eens zijn. Pas als dat zo is wordt de informatie opgeslagen.

Alle transacties in de database worden gekopieerd naar alle computers. Afhankelijkheid van één centrale database is er niet. Zou er iets gebeuren met één van de knooppunten zoals een hack of stroomuitval, dan zijn er altijd nog andere knooppunten met elk hun eigen kopie van de database. Dit maakt de Blockchain technologie veiliger dan de huidige datanetwerken waarbij we vrijwel altijd een centrale database hebben.

Blockchain is een open technologie die voor allerlei toepassingen gebruikt kan worden. Dit betekent dus dat er verschillende soorten Blockchain databases gebouwd kunnen worden. Voor iedere database wordt een protocol (spelregels) opgesteld waaraan de database en het gebruik ervan moeten voldoen. Een groot voordeel kan zijn dat allerlei papieren contracten en documentatie vervangen kan worden door slimme elektronische documenten. Dat kan veel processen efficiënter maken.

MGGA, Expert in onderscheidend vermogen

26 October 2017

MGGA, Expert in onderscheidend vermogen

26 okt 2017

Medewerkers zijn cruciaal voor het onderscheidend vermogen van een organisatie. Medewerkers die bevlogen en betrokken zijn met hun werk zijn gelukkiger, presteren beter en verzuimen minder. Daar profiteert iedereen van. Het echte onderscheidende vermogen van bedrijven zit in de manier waarop ze hun medewerkers bevlogen weten te houden voor hun werk.

MGGA helpt bedrijven om hun onderscheidende waarde te vinden en te tonen. Dat doen ze door in de huid van de klant te kruipen. De opgedane inzichten zijn het vertrekpunt van hun confronterende consultancy. Geen onderwerp is taboe, want verandering begint bij zelfkennis en dat vraagt om een eerlijk gesprek.

Werken met plezier! Dat is wat Joost Smaardijk, oprichter van MGGA, iedereen gunt. Niet alleen voor mensen persoonlijk, maar ook voor bedrijven en organisaties. Want mensen die met plezier werken, presteren beter.

Een van de diensten die MGGA (gratis) aanbiedt is een quick scan. Hiermee krijgt u snel en eenvoudig inzicht in het onderscheidend vermogen van uw organisatie. Via deze link kunt u de Quick Scan invullen.

Wilt u ook werk maken van het onderscheidend vermogen van uw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact op voor een persoonlijke kennismaking!

MGGA: ONDERSCHEIDEND VERMOGEN IS DE SLEUTEL TOT SUCCES

Joost Smaardijk
www.mgga.nl
joost.smaardijk@mgga.nl
06 – 50.51.30.59

Nieuw kabinet: nieuwe regels voor ZZP'ers en vaste werknemers

17 October 2017

Nieuw kabinet: nieuwe regels voor ZZP’ers en vaste werknemers

17 okt 2017

De formerende partijen VVD, CDA, D66 en CU hebben een regeerakkoord opgesteld. Maandag hebben alle fracties ingestemd met de inhoud van dit akkoord. Goed om te weten wat dit voor ZZP’ers en werkgevers gaat betekenen.

Wet DBA van tafel

De omstreden regels van de wet DBA gaan van tafel. Als dit wordt doorgevoerd gaan alle modelovereenkomsten de prullenbak in. Het nieuwe kabinet wil digitaal een opdrachtgeversverklaring laten invullen waarmee opdrachtgever en opdrachtnemer vooraf duidelijkheid en zekerheid krijgen bij het inhuren van ZZP’ers. In Groot-Brittannië wordt ook met een dergelijk systeem gewerkt.

De formerende partijen VVD, CDA, D66 en CU hebben een regeerakkoord opgesteld. Maandag hebben alle fracties ingestemd met de inhoud van dit akkoord. Goed om te weten wat dit voor ZZP’ers en werkgevers gaat betekenen.

Wet DBA van tafel

De omstreden regels van de wet DBA gaan van tafel. Als dit wordt doorgevoerd gaan alle modelovereenkomsten de prullenbak in. Het nieuwe kabinet wil digitaal een opdrachtgeversverklaring laten invullen waarmee opdrachtgever en opdrachtnemer vooraf duidelijkheid en zekerheid krijgen bij het inhuren van ZZP’ers. In Groot-Brittannië wordt ook met een dergelijk systeem gewerkt.

Geen verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering

Er komt geen verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zelfstandigen. In overleg met verzekeraars gaat het kabinet wel kijken of er goedkopere verzekeringen kunnen worden aangeboden.

Zelfstandigenaftrek en pensioenverzekering

Hierover is nog niets bekend. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat hier niets mee gaat gebeuren.

Wet Werk en Zekerheid wordt hervormd

Zoals wel te verwachten was, wordt de wet Werk en Zekerheid aangepast:

  • Het ontslagrecht wordt verruimd;
  • Werkgevers krijgen de mogelijkheid om langere flexibele contracten aan te bieden, namelijk van 2 naar 3 jaar;
  • De proeftijd komt weer terug bij tijdelijke contracten;
  • Loondoorbetaling van zieke werknemers gaat van 2 jaar naar 1 jaar.

Met deze maatregelen probeert het kabinet werkgevers een impuls te geven om meer werknemers in vaste dienst te nemen.

Mag ik me even voorstellen?

11 October 2017

Mag ik me even voorstellen?

11 okt 2017

Met een warm onthaal inclusief bloemen en gebak werd ik maandag 2 oktober ontvangen door Cor en Dianne op ons kantoor in Papendorp. Het begin van een nieuwe fase in mijn carrière. Best even wennen hoor, maar ik heb er ontzettend veel zin in. Ik stel me nu alvast even voor en hoop dat we elkaar snel persoonlijk ontmoeten.

Sjoerd van der Klei in één woord?

Gezellig!

Een woord dat niet te vertalen is in het Engels, maar zo zouden vrienden, in Nederland tenminste, mij wel omschrijven. Samen met mijn vrouw Christine, zonen Gerry en Jeroen en onze bordercollie wonen we in het pittoreske Nieuwkoop, vlakbij Alphen aan de Rijn. Ik groeide op in Noord Limburg, waar onze familie een supermarkt runde. Vrij snel na mijn studie HEAO in Utrecht, ben ik verhuisd naar Engeland, waar ik 7 jaar heb gewoond. Ondertussen wonen we alweer bijna 12 jaar in Nederland. In mijn vrije tijd vind je me in de kerk, op de fiets of tennisbaan of met vrienden rond de barbecue. Volgende maand vier ik mijn 44e verjaardag, natuurlijk met Limburgse vlaai, ‘a cup of tea’, ‘a pint’ en veel gezelligheid!

En zakelijk?

Ben ik ook gezellig, maar vooral gedreven! Gedurende mijn carrière was analyse, marketing en communicatie de rode draad, met de klant of consument als belangrijkste uitgangspunt. Zowel vanuit een zelfstandige positie als in vaste dienst heb ik gewerkt aan mooie projecten voor handelsbedrijven en retailers in de bloemen, planten en voedingsbranche. Het leukste in al deze projecten vond ik altijd het contact met veel verschillende mensen. Hoe gaaf is het dat ik me daar nu elke dag mee bezig mag gaan houden.

Waarom de overstap naar Velten & De With?

De match is niet logisch op basis van kennis en ervaring en juist heel logisch als het DNA en de waarden de belangrijkste uitgangspunten zijn. Cor en Dianne zochten iemand die bij het DNA van Velten & De With paste. Ik zocht een bedrijf met waarden, die verder gaan dan het behalen van mooie financiële resultaten. Bij Velten & De With vind ik een omgeving waar ik met mijn passie voor het verbinden van mensen kan helpen bouwen aan een mooi bedrijf.

Een keer een kop koffie drinken om persoonlijk kennis te maken? Ik ben te bereiken op het nummer 06-28343207 of via e-mailadres svanderklei@velten-dewith.nl

Nieuwe privacy wetgeving heeft enorme impact op bedrijven

06 October 2017

Nieuwe privacy wetgeving heeft enorme impact op bedrijven

6 okt 2017

Op 25 mei 2018, dat is nog ruim een half jaar, moeten alle organisaties die persoonsgegevens van EU-ingezetenen verwerken, voldoen aan de “General Data Protection Regulation” afgekort GDPR.

Of in het Nederlands de “Algemene verordening gegevensbescherming” afgekort AVG.

Verreweg de meeste bedrijven zijn hier nog nauwelijks mee bezig. Toch moeten bedrijven hier snel mee aan de slag: wat betekent dit voor onze organisatie en wat moet er precies veranderen om te voldoen aan deze nieuwe wetgeving? De boetes zijn namelijk niet misselijk: 20 miljoen euro of 4% van de totale omzet. Daarbij geldt ook nog een persoonlijke aansprakelijkheid voor bestuurders. Daar wil je echt niet mee geconfronteerd worden!

Wat regelt deze wet?

In de nieuwe wet worden regels betreft het omgaan met persoonsgegevens verscherpt. De kern is:

  • Personen moeten actief toestemming geven dat zijn/haar gegevens worden verwerkt en gebruikt;
  • Personen krijgen het recht om volledig verwijderd te worden uit alle systemen van een organisatie waar eerder toestemming voor is gegeven of als deze gegevens worden overgedragen aan een andere organisatie;
  • Personen hebben het recht om op te kunnen vragen welke gegevens een organisatie heeft verzameld over hen.

Wat is een persoonsgegeven?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens waarmee een persoon kan worden geïdentificeerd. Hierbij kun je denken aan naam- en adresgegevens. BSN-nummers, bankrekeningnummers, e-mailadressen, pasfoto's, vingerafdrukken, IP-adressen. Maar ook gegevens die een waardering geven over een persoon, bijvoorbeeld iemands IQ. Naast de genoemde gegevens zijn er voor uw organisatie wellicht nog andere gegevens relevant.

Wat te doen?

Iedere organisatie die werkt met persoonsgegevens, heeft zijn eigen uitdaging om dit goed te borgen. Er worden regelmatig workshops en seminars georganiseerd over dit onderwerp. Daarnaast kan bijgevoegde link u wellicht verder helpen en bewust maken: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/europese-privacywetgeving/voorbereiding-op-de-avg

Hoe pakt Velten & De With dit aan?

We gaan al heel voorzichtig om met persoonsgegevens en leggen deze vast op één plek. De leverancier van ons CRM-systeem heeft al diverse maatregelen getroffen. Verder hebben we een specialist in huis gehaald om er zeker van te zijn dat we niets over het hoofd zien.

Velten & De With – Event

24 June 2017

Velten & De With – Event

24 jun 2018

Op woensdag 14 juni jongstleden hebben wij voor onze klanten, zzp’ers en relaties een bijeenkomst georganiseerd. Inmiddels doen we dit al weer voor de 5e keer! Dit jaar was het event op onze prachtige kantoorlocatie in Papendorp/Utrecht. Wij kijken terug op een prachtig event! Goede catering, mooie opkomst en een inspirerende bijdrage van Jaap Bressers.

Jaap heeft 10 jaar geleden zijn nek gebroken tijdens een duik in het water. Hierdoor is zijn leven ingrijpend veranderd. Jaap weet met emotie en humor het publiek aan zich te binden. Mooi om te horen dat je in kleine dingen van grote betekenis kan zijn voor een ander. Jaap noemt dit de “Carlosmomentjes”. Ben je benieuwd naar het bijzondere verhaal van Jaap, kijk dan op: www.jaapbressers.nl.

VanLier FINANCE, gespecialiseerd in het coachen van Financials - StiR geregistreerd

14 June 2017

VanLier FINANCE, gespecialiseerd in het coachen van Financials – StiR geregistreerd

14 juni 2018

Maurice: "Jij hebt het stuur in handen"

‘Bijna 20 jaar geleden ben ik gestart als interim finance professional bij een detacheringsbureau en ruim 5 jaar geleden ben ik VanLier FINANCE gestart. Kort daarna heb ik de opleiding tot zelfstandig coach gevolgd en ben ik begonnen met het coachen van financials.

Ook in mijn werk als interimmer zie ik dat de veranderingen razendsnel gaan: veranderde technologieën, big data, regelgeving en hogere/andere verwachtingen door directie of stakeholders. Mensen worden gevraagd om meer en meer een adviserende rol aan te nemen, als een strateeg te opereren en commerciële bedrijfskansen te benutten. Van ons en onze teams wordt verlangd dat we meer leiderschap tonen, meer communiceren en verbinding maken.

Bij het uitvoeren van onze baan in het huidige werkklimaat zijn inhoudelijke kennis en expertise belangrijke factoren. Echter, in de praktijk zie ik dat het échte verschil steeds vaker gemaakt wordt door de combinatie van inhoud én soft skills. Met dit uitgangspunt ben ik aan de slag gegaan. Ik heb ondertussen diverse financials gecoacht bij het leren kennen en herkennen van gedrag van anderen en dat van zichzelf. Door het aanreiken van inzichten en vaardigheden hebben zij zichzelf kunnen ontwikkelen tot stevige en mooie persoonlijkheden. Hierdoor kan ik oprecht zeggen dat het coachen van financials mijn passie is!

Herken jij een of meerdere van deze vragen?

  • Vraagt de organisatie van jou je rol anders in te vullen?
  • Vind je het moeilijk om je kwetsbaar op te stellen?
  • Vind je het lastig om de directie te beïnvloeden?
  • Voel je je niet erkend in jouw rol voor de organisatie?
  • Vind je het lastig om aan te geven wat er niet goed gaat?
  • Durf je het niet te zeggen wanneer je het ergens niet mee eens bent?

Als ervaren coach begeleid ik je graag en help ik je uit de parkeerstand en help je door de voorruit te kijken in plaats van door de achteruitkijkspiegel.

Wat zijn jouw resultaten als je hiermee aan de slag zal gaan?

  • Je hebt draagvlak voor jouw zienswijze;
  • Je komt overtuigend over;
  • Anderen zien jou als deskundige;
  • Jouw mening telt;
  • Je voegt waarde toe aan jezelf en daardoor aan je bedrijf;
  • Je bent in staat je eigen gedrag te sturen op de resultaten die je wilt behalen;
  • Je stuurt bewust op resultaten omdat je weet wat je wilt en hoe je dat kunt bereiken;
  • Je weet wat het is om je kwetsbaar op te stellen en tegelijkertijd professioneel te zijn.

Vrijblijvend eens hierover praten? Ik drink graag een kop koffie met je!

Groet Maurice “Jij maakt het verschil!”

​www.vanlierfinance.nl


$string$remove_breaks ); ?>

Op de hoogte blijven van wat wij doen?

Meld u hier aan voor onze nieuwsbrief