Velten&DeWith is NEN 4400-1 gecertificeerd en beschikt over het SNA keurmerk.

Nieuws

Maart 2024: opleiding Governance Essentials

Afgelopen week heeft Cor de opleiding Governance Essentials afgerond bij de Nederlandse Vereniging voor Commissarissen en Directeuren - NCD. Een prachtig programma met veel praktijk voorbeelden van inspirerende docenten. Cor heeft veel geleerd en mooie contacten gemaakt.

Maart 2024 - Velten & De With Beweegt

Onze Velten&DeWith Beweegt week zit er weer op! In de afgelopen week hebben we met iets meer dan 90 mensen ongeveer 7,4 miljoen stappen gezet voor Het Vergeten Kind. Dit heeft, in combinatie met een aantal giften, geresulteerd in meer dan 80 Heppie Boxen voor kinderen en gezinnen die dit goed kunnen gebruiken. Onwijs mooi om op deze manier met elkaar Van Betekenis te zijn voor de ander!

Februari 2024 - Cor 60 jaar!

Maandag 5 febrari is onze wel gewaardeerde collega Cor 60 geworden! Vanochtend is hij al vroeg thuis opgehaald door Dianne en Arjan om vervolgens zijn eigen taart te bakken en een dagdeel mee te lopen bij Robert van Woerekom en zijn ambachtswinkel Patisserie van Woerekom. Cor, nogmaals gefeliciteerd en op naar nog vele jaren in goede gezondheid!

Januari 2024 - Trees for All

Sinds begin dit jaar werken wij samen met Trees for All. Vanuit onze visie-avond en projectgroep 'Maatschappelijk verantwoord ondernemen' kwam de behoefte naar voren om (nog) meer van betekenis te zijn voor onze omgeving. Door deze samenwerking zal er per 250 uur dat een collega of ZZP-er voor een opdrachtgever aan het werk is een boom geplant worden. Wij hopen dat er aankomend jaar maar veel bomen geplant mogen worden 🙂

Januari 2024 - Kandidaten Manager

Een kleine maand geleden hebben wij onze vacature van Kandidaten Manager gedeeld via LinkedIn. Hieruit is helaas nog geen geschikte Kandidaten Manager naar voren gekomen. Heb jij tijdens de feestdagen en jaarwisseling ook terug- en vooruitgeblikt? En wil jij meer impact maken in jouw werk door jezelf te zijn? Graag komen we met je in contact! Lees meer via: https://lnkd.in/eADcKjVp

December 2023 - Kerstdiner

Vrijdagavond 15 december hebben wij met ons team het jaar alvast feestelijk afgesloten en heerlijk met elkaar gegeten bij het Het Wapen van Rijsenburg in Driebergen. Wij danken jullie voor de mooie contacten, wensen jullie hele fijne dagen en een onwijs mooi 2024!

December 2023 - Eindejaarsborrel

Woensdag 6 december hadden we een ontzettend mooie avond met onze collega's en ZZP-ers bij DownUnder in Nieuwegein. Fijn om op een ontspannen manier de mensen die elke dag namens ons van betekenis zijn, te mogen bedanken voor de samenwerking. Op naar volgend jaar!

December 2023 - Kerstvoorbereiding

Elk jaar is de kerst voor onze organisatie weer een omvangrijk project. Wij vinden het een mooi moment om stil te staan bij de warme contacten die wij met veel mensen mogen onderhouden. Komende week zullen er ca. 1.000 handgeschreven kaarten de deur uit gaan. Altijd weer een hele klus, maar mooi om zo met elkaar als team te mogen doen!

November 2023 - Kandidatenmanager

Velten&DeWith zoekt uitbreiding in haar kantoorteam: graag versterken wij ons team met een Kandidatenmanager. Ben jij zelfstandig, gedreven en krijg jij energie van mensen? Zou jij graag, samen met jouw collega’s, van betekenis zijn door de juiste mensen aan onze opdrachtgevers te koppelen? Ben jij in het dagelijkse leven graag écht in contact met mensen en gericht op lange termijn relaties? Dan komen wij graag met jou in contact!Je kunt de hele vacature vinden via: https://lnkd.in/eADcKjVp

November 2023 - Training Ethiek, Integriteit en Fraude

Afgelopen vrijdag hadden wij op Landgoed de Horst de training 'Ethiek, Integriteit, Fraude', georganiseerd door B3TER. Omdat wij o.a. 'betrouwbaar' als kernwaarde hebben vinden wij het erg nuttig om deze training te volgen. Zo zijn wij bijgeschoold over de wereld van fraude met als doel: integriteit bevorderen i.p.v. fraude voorkomen. Het was erg interessant en raden dit eigenlijk elk bedrijf aan, het is namelijk niet de vraag óf je ermee te maken krijgt maar wanneer...

Oktober 2023 - Visieavond

Afgelopen dinsdagavond hadden wij met onze collega's een visieavond, begeleid door Jan van der Kieft.Het doel van deze avond was om samen te sparren over de toekomst van Velten & De With. Waar zien we onze organisatie in 2026? Als directie hebben wij een visie, maar nog mooier vinden wij het om naar de mening en inzichten van onze collega’s te luisteren en deze hierin mee te nemen. Wij vinden het belangrijk om te weten wat er speelt bij onze opdrachtgevers, collega’s en hoe zij hun rol hierin zien. Deze inzichten nemen we graag mee in onze toekomstplannen.

Oktober 2023 - Dianne 50 jaar!

Afgelopen zaterdag 30 september was onze Dianne jarig. Om deze mijlpaal te vieren verrasten wij haar maandagochtend om 07.30 bij haar thuis met een... knalroze limousine! Deze bracht ons naar het versierde kantoor waar zij overspoeld werd met zeker 100 kaarten van kennissen, klanten en vrienden, een heerlijke taart en veel bloemen. Enkele uren later haalde de limousine ons weer op om met elkaar te lunchen.Wij vonden het heel fijn en gezellig om deze bijzondere dag met elkaar door te brengen en Dianne zo in het zonnetje te zetten!

September 2023 - Burenlunch

Donderdag 21 september organiseerden wij een burenlunch voor onze kantoorgenoten. In het pand waarin wij gevestigd zijn zitten namelijk meerdere bedrijven. Aangezien wij het belangrijk vinden om de bedrijven en mensen echt te kennen, hebben we dit georganiseerd. Ondanks het slechte weer is er genoten van de snacks en werd er natuurlijk ook een potje tafelvoetbal gespeeld!

September 2023 - Handen uit de mouwen dag

Zaterdag 14 september hebben wij weer flink de handen uit de mouwen gestoken, dit keer bij onze opdrachtgever Stichting Amerpoort! Met een groep van bijna 20 mensen (collega's, netwerk en ZZP-ers) hebben wij verschillende werkzaamheden in de tuin verricht, waardoor de cliënten weer kunnen genieten van hun mooie tuin. Wij stonden er ook deze keer weer versteld van hoeveel werk er met elkaar is verzet 🙂

Augustus 2023 - Velten&DeWith bakt

Voor ons is ons kantoor een fijne plek: een plek waarbij we hard werken, mensen ontmoeten en plezier maken.
Regelmatig hebben we wat lekkers op kantoor, waarbij onze collega's in hun avonduren de keuken induiken om de werkdag nóg aangenamer te maken. Hieronder een kleine indruk van de creaties van onze collega's!

Juli 2023 - Nieuwe collega

Maandag 31 juli is Julia bij ons begonnen als Office Manager. We zijn erg blij dat ze onze organisatie komt versterken en samen met Marieke alles zo goed mogelijk gaat regelen/organiseren.Heel veel werkplezier en succes bij ons!

Juni 2023 - Velten&DeWith BBQ

Wat hebben wij er weer een geslaagde dag op zitten! Afgelopen vrijdag met ons team (incl. hun partner/gezin) mogen genieten van de jaarlijkse Velten&DeWith-barbecue bij Cor thuis! Mede dankzij onze chefkok Sjon, hebben wij genoten van een heerlijke maaltijd. Daarnaast de nodige afleiding dankzij levend tafelvoetbal en een sjoelbak van 5 meter. Voor herhaling vatbaar en op naar de BBQ van volgend jaar 🙂

Juni 2023 - Valencia

Wij zijn in het weekend van 9-11 juni naar Valencia geweest! Na maanden voorpret was het eindelijk zover. Wat hebben we genoten van deze mooie stad, van de gave activiteiten, het goede weer en van elkaar! Supergaaf om dit met elkaar gedaan te hebben 😊!

Mei 2023 - Handen uit de Mouwen!

Vrijdag 12 mei hebben we met een groot deel van ons team letterlijk de handen uit de mouwen gestoken bij een van onze klanten, Timon in Zeist (jeugdzorg). In korte tijd diverse ruimtes een mooie kleur mogen geven, dat geeft goede energie samen en vinden we belangrijk om te doen!

April 2023 - Goedkeuring!

Velten&DeWith is weer NEN-goedgekeurd! In april kwam de inspecteur langs en hebben we weer een goedkeuring ontvangen en blijven we NEN 4400-1 gecertificeerd. Blij met deze bevestiging!

Maart 2023 - Nieuwe Collega

Medio maart heeft Sabine de Klerk haar contract getekend en is ze als Finance Professional gestart. Na het afronden van haar studie en een mooie, lange reis door Zuid-Afrika en Azië heeft ze zin om te beginnen. Fijn dat Sabine aan boord is!

Februari 2023 - Velten&DeWith Beweegt 2023

Van 4 maart t/m 10 maart organiseren wij wederom Velten&DeWith Beweegt. Dit jaar lopen wij voor Stichting ZOA! Wil je meer informatie of graag meedoen? Dan kun je dit laten weten via aanmelden@velten-dewith.nl

Februari 2023 - Nieuwe Collega

Begin februari is Tim Monnee bij ons in dienst gekomen als Finance Professional. Hij kon meteen van start met een mooie eerste opdracht. Met zijn kennis, ervaring en houding zal hij snel binnen elk team van betekenis zijn. Wij zijn blij met zijn komst!

Januari 2023- Een kleurrijke start van 2023!

De snoeppotten hebben een mooie plek gekregen, de werkplekken zijn ingericht en het koffiezetapparaat is gereed voor gebruik. Wij zijn klaar voor het nieuwe jaar en zijn vorige week met veel plezier gestart op onze nieuwe locatie in Zeist.

December 2022 - Wij gaan verhuizen!

1 januari 2023 verhuizen wij van Utrecht naar Zeist. Wij zijn ontzettend blij met onze nieuwe locatie en kunnen niet wachten om het nieuwe jaar in Zeist te starten. Kom je t.z.t. ook langs voor een kop koffie?

December 2022 - De ZZP Kerstborrel

Wat een mooie en bijzonder gezellige avond! 7 december hebben wij, samen met onze collega's en ZZP'ers die dit jaar via ons aan de slag zijn (geweest), dit jaar alvast feestelijk mogen afsluiten. Wij kijken uit naar een mooi vervolg van de samenwerking in 2023!

November 2022 - De V&DW landkaart!

Op dit moment zijn er ruim 100 mensen via ons aan de slag! Elke dag vinden wij het belangrijk om een goede match te maken voor onze opdrachtgevers, en er voor te zorgen dat onze zzp'ers en/of eigen collega’s een opdracht kunnen uitvoeren waarin zij het verschil kunnen maken!

Oktober 2022 - Welkom Jojanneke!

Afgelopen week heeft Jojanneke Kuckelkorn haar contract ondertekend bij ons. Ze is direct aan een mooie eerste opdracht begonnen. Nogmaals veel succes en (werk)plezier, op naar een mooie samenwerking!

Oktober 2022 - Velten&DeWith in 2025

Afgelopen dinsdag hebben wij, onder leiding van Gerhard van Asperen, een mooie brainstormavond met onze collega's gehad! Mooi om de input van onze collega's op deze manier te mogen ontvangen en mee te nemen in onze plannen!

Oktober 2022 - Velten & De With weer goedgekeurd!

Velten&DeWith wederom NEN-goedgekeurd!Eind september hebben wij weer een NEN 4400-1 audit gehad. De inspecteur was gelukkig weer tevreden, dus wij blijven NEN-gecertificeerd!

September 2022 - Mooi Maastricht!

Begin september hebben we met elkaar het 10-jarig bestaan van Velten&DeWith mogen vieren in het mooie Maastricht. Gewapend met onze weekendtassen reisden we af naar het zuiden voor onder andere een City Challenge, Pubquiz en grotbiken. We kijken terug op een mooi weekend!

September 2022 - Nieuwe Collega's!

Deze week zijn Thom Jansen, Evert Vermeeren en Jolien Slots begonnen bij Velten&DeWith!
We zijn blij met jullie binnen ons team en kijken uit naar een mooie en langdurige samenwerking!

Augustus 2022 - Welkom terug Marieke!

Wat fijn dat je na je zwangerschapsverlof en de geboorte van jullie mooie dochter, weer terug bent en ons kantoorteam versterkt. Wij kijken uit naar een mooi vervolg van onze samenwerking. Heel veel plezier in je nieuwe rol bij Velten&DeWith.

Juli 2022 - Dianne heeft de opleiding tot vertrouwenspersoon behaald.

"Wat heb ik een goede en mooie opleiding 'Vertrouwenspersoon' gevolgd bij VanOss&Partners. Een veilige en goede werkomgeving is zo belangrijk, ik draag graag op mijn manier mijn steentje hieraan bij. We hebben zoveel contacten met opdrachtgevers, zzp’ers en relaties. Dit inspireert!" - Dianne Velten

Juni 2022 - Jaarlijkse barbecue Velten&DeWith

Wat hebben wij er weer een geslaagde dag op zitten! Afgelopen vrijdag met ons topteam (en hun partner/gezin) mogen genieten van de jaarlijkse Velten&DeWith-barbecue. Ondanks dat wij onze kaplaarzen en poncho’s hadden klaarliggen en de partytent was opgezet, bleef het gelukkig prachtig weer! Heerlijk met elkaar gelachen, gegeten en een balletje getrapt. Absoluut weer voor herhaling vatbaar!

Mei 2022 - Nieuwe collega!

Vanaf woensdag 1 juni komt William Vernooij bij ons in dienst als Finance Professional. Na een mooie periode binnen de Accountancy gaat hij via ons zijn weg vinden in het bedrijfsleven. Super leuk dat je direct met een mooie eerste opdracht gaat starten. Heel veel werkplezier en succes!

April 2022 - Handen uit de mouwen dag!

Afgelopen zaterdag hebben wij voor Stichting Boogh met elkaar de tuin mogen opknappen. Stichting Boogh zet zich in voor mensen met een niet-aangeboren hersenafwijking. Heel mooi om dit met elkaar te mogen doen, met name omdat het iedereen kan overkomen. Wij willen Jeroen en het team van Stichting Boogh bedanken voor de presentatie, de gastvrijheid en het waardevolle cadeau. En natuurlijk alle vrijwilligers die zich voor 100% hebben ingezet!

April 2022 - Nieuwe energie binnen Velten & De With!

We zijn erg blij om te melden dat Arjan Hendriksen toe is getreden als aandeelhouder binnen Velten&DeWith. Vorige week zijn Cor, Dianne en Arjan naar de notaris gegaan om dit officieel vast te leggen. We hebben op deze manier een nog mooiere basis om de komende jaren van betekenis te kunnen zijn & blijven met onze eigen, vertrouwde gezichten!

Maart 2022 - Velten & De With weer goedgekeurd!

Afgelopen vrijdag hebben wij weer een NEN 4400-1 audit gehad. Voor ons elke keer weer een belangrijk moment, omdat we veel waarde hechten aan betrouwbaarheid en op een juiste manier zaken doen. Gelukkig zijn we weer met vlag en wimpel geslaagd!

Maart 2022 - Adviseren, Overtuigen & Beïnvloeden

Op dinsdag 8 maart hebben we, in samenwerking met NIVE Opleidingen, alweer onze vijfde sessie van de opleiding Adviseren, Overtuigen & Beïnvloeden gehad. Volgende week woensdag zullen wij nog een laatste en afsluitende sessie voor onze collega's hebben, waarmee wij nog meer het onderscheid bij onze opdrachtgevers kunnen maken.

Februari 2022 - Velten & De With beweegt!

Afgelopen vrijdagavond hebben wij onze Velten&DeWith-beweegt-week afgesloten; met 71 deelnemers hebben we ca. 4,5 miljoen stappen gezet en ruim €10.000 opgehaald! We hebben gewandeld met (een groot deel van) ons eigen team, ZZP'ers en warme contacten uit ons netwerk. Dát verbindt letterlijk en figuurlijk. Gaaf om met elkaar zo van betekenis te kunnen zijn. We kijken nu alweer uit naar de editie van volgend jaar!

Januari 2022 - V&DW bestaat 10 jaar!

10 jaar geleden zijn Cor en Dianne vanuit hun eigen ondernemingen samen verder gegaan in Velten&DeWith! Ervaring en krachten bundelen…. Dit heeft ons geen windeieren gelegd 😊. Een prachtig bedrijf, supergoed netwerk en mooie business. Dankbaar en zeker trots!

December 2021 - Eindejaarsgeschenken

Helaas geen kerstdiner dit jaar, wel een heel persoonlijk kado voor onze medewerkers om een ieder enorm te bedanken voor de goede inzet en betrokkenheid bij onze klanten.Een reistas - Zodra het kan en mag gaan we letterlijk op reis, ook om ons 10-jarig jubileum te vieren. Nu al zin in! Figuurlijk zijn we samen al op reis en genieten we van de dynamiek samen en mooie ontwikkelingen die een ieder individueel doormaakt.

November 2021 - Eindejaarsdrukte

Ieder jaar weer een drukke tijd voor ons om onze klanten, medewerkers, zzp’ers die voor ons werken én ons netwerk goed te laten merken hoe belangrijk ze voor ons zijn! Aandacht maakt alles mooier 😊!

November 2021 - De Velten&DeWith vlek breidt zich uit!

Hierbij een overzicht van onze lopende opdrachten, verspreid over een steeds groter deel van Nederland. Inmiddels hebben wij bijna 70 lopende projecten, voor zowel ZZP-ers als eigen mensen. Leuk om te zien dat steeds meer mensen ons weet te vinden :)!

September 2021 - Even voorstellen

Eind september is er nieuwe collega gestart! Kaylee van Laarhoven. Ze komt ons team versterken als Junior Recruiter. Kaylee heeft de studie Finance & Control afgerond en is momenteel bezig met de studie Financieel adviseur. We zijn blij dat Kaylee ons team komt versterken!

September 2021 - NEN certificering

In september zijn wij weer getoetst door de Kiwa voor onze NEN-certificering. We zijn wederom door de keuring gekomen! Blij mee! #Van betekenis

September 2021 - Personeelsuitje

Begin september hebben we een gaaf personeelsuitje gehad in Zeewolde - Spakenburg.
Mooi om elkaar weer in relaxte setting te zien en te spreken en ondertussen te battelen in ‘Wie is de mol’ en ‘Ik hou van Holland’.

Fantastisch team! Trots op deze mooie mensen die dagelijks onze klanten ondersteunen en verder helpen!

Juli 2021 - Nieuwe collega!

Per 1 juli hebben we er weer een nieuwe Finance Professional bij, Ruben Overdevest. Ruben heeft zijn HBO opleiding Finance & Control afgerond en ervaring opgedaan door verschillende stages. Hij is momenteel bezig aan zijn eerste opdracht binnen Velten&DeWith. Welkom in ons team Ruben! Voor meer informatie over Ruben zijn beschikbaarheid kun je contact opnemen met Arjan Hendriksen op 06-21324112.

Juni 2021 - Jaarlijkse BBQ

Vrijdag 25 juni was onze jaarlijkse BBQ. Leuk om de groep weer eens bij elkaar te hebben en iedereen weer eens in het echt te zien! Ondanks de regen was het een gezellige avond!

Maart 2021 - Nieuwe collega!

We hebben er een nieuwe Finance Professional bij, Daan Wijdeven. Daan heeft zijn afstudeerstage als data-analist afgerond, zijn Minor International Business Administration behaald en zijn diploma Finance & Control. Hij staat aan het begin van zijn carrière in Finance. Fijn dat je ons team komt versterken en welkom Daan! Voor meer informatie over Daan zijn beschikbaarheid kun je contact opnemen met Arjan Hendriksen op 06-21324112.

Maart 2021 - NEN certificering

Afgelopen week hebben wij de complimenten gehad van Kiwa voor onze NEN-screening en zijn we wederom door de keuring gekomen! Erg fijn om alle certificeringen goed op orde te hebben 🙂

Maart 2021 - Velten&DeWith-Beweegt met ZZP-ers en ons netwerk

Zaterdag 6 maart t/m vrijdag 12 maart hebben we voor de 2e keer een Velten&DeWith beweegt-week georganiseerd! Dit keer met ZZP-ers en ons netwerk. Met meer dan 60 mensen zijn wij in beweging gekomen voor een ander en hebben we bijna 4,5 miljoen stappen gezet! Gaaf om te zien hoe enthousiast iedereen aan de wandel ging en welke dynamiek er is ontstaan binnen de groep collega’s en ZZP’ers! En mooi om op deze manier met elkaar van betekenis te zijn voor een aantal mooie goede doelen 🙂 #vanbetekenis #inbeweging #éénteamééntaak

Februari 2021 - Velten&DeWith-Beweegt

Zaterdag 6 februari t/m vrijdag 12 februari hebben we een Velten&DeWith beweegt-week georganiseerd! Een week lang met onze collega’s in totaal 700.000 stappen maken voor het goede doel. Ondanks de winterse omstandigheden, veel sneeuw en wind, maar ook een heerlijk zonnetje is de week zeer geslaagd geweest; De schoenzolen versleten, veel kilometers gemaakt, er is veel gelachen en is er een ware competitie ontstaan... Het resultaat: met 14 collega's ruim een miljoen (!) stappen gezet binnen een week! En daarmee hebben we ons resultaat behaald. De prijs? We mochten allemaal een goed doel naar keuze uitkiezen waar V&DW een bedrag naar overmaakt. #vanbetekenis #verfrissendwashetzeker

Januari 2021 - Lean-training

In de afgelopen periode hebben onze collega's een Lean-training gehad van Koen Rippen. Leuk en mooi om te zien hoeveel overeenkomsten er zijn tussen onze kernwaarden en de Lean-methodiek. Het waren geslaagde en leuke trainingen!

September 2020 - Op de Solex

Afgelopen donderdag was ons personeelsuitje. We hebben een mooie tour gemaakt op de Solex en afgesloten met een heerlijk diner (op afstand). Leuk om weer eens gezamenlijk wat te doen en voor de nieuwe collega's, om kennis te maken met de rest van het team.

Juli 2020 - Jaarlijkse barbecue Velten&DeWith

Afgelopen vrijdag hadden we onze jaarlijkse V&DW-barbecue (uiteraard op afstand 😊). Echt fijn om iedereen weer te zien en te spreken, om de groep weer bij elkaar te hebben vooral ook in een andere setting. Het was een geslaagde avond!

Juni 2020 - Nieuwe collega

Per 1 juni is onze nieuwe collega Arjan Hendriksen gestart bij Velten&DeWith. Arjan gaat aan de slag als Business Manager. Hij is na het afronden van zijn HEAO opleiding gestart in de personeelsbemiddeling en heeft al geruime tijd ervaring binnen de finance & control.

“Ik kijk er naar uit om organisaties vooruit te helpen met alle tijdelijke uitdagingen op hun financiële afdeling en mijn collega’s te begeleiden in hun persoonlijke ontwikkeling, ik heb er zin in dit samen met Cor en Dianne te gaan doen, die ondanks de rare tijd waar we in zitten veel vertrouwen hebben om samen iets moois te bereiken! Ik woon in Ede en heb een dochtertje. In mijn vrije tijd ben ik jeugdtrainer bij VV Bennekom, spreek ik graag af met vrienden, kijk regelmatig series en houd van lekker eten. Een keer afspreken om persoonlijk kennis te maken? Ik ben te bereiken op het nummer 06-21324112 of via e-mailadres ahendriksen@velten-dewith.nl”.

Mei 2020 - Even voorstellen

Afgelopen mei is Yvette Disco ons team komen versterken als Officemanager. Yvette is een zeer ervaren Officemanager en we zijn blij dat ze ons team gaat versterken. In het kort iets over Yvette; Maandag 4 mei werd ik warm onthaald door Cor en Dianne op kantoor.

Met een bos bloemen en wat lekkers voor bij de koffie startten we de dag. Ik was benieuwd hoe het zou zijn met het inwerken op afstand in deze gekke periode, maar dat werkt eigenlijk prima! Ik heb de afgelopen tijd al veel geleerd en vind de taken die ik op mag pakken erg leuk om te doen.Ik woon met mijn vriend, onze zoon en dochter in het gezellige IJsselstein. In mijn vrije tijd ga ik graag op pad met mijn vriend en kinderen, spreek ik regelmatig af met vriendinnen onder het genot van een hapje en drankje en vind ik het heerlijk om series te kijken.

Zakelijk gezien heb ik ervaring opgedaan in meerdere branches. Gestart bij een partycateraar, daarna als Officemanager bij een bedrijf in tandheelkundige implantaten en ervaring opgedaan in de kledingbranche als customer service medewerkster. Ik kwam er achter dat ik de werkzaamheden als Officemanager miste en dat een functie daar in mij beter past. Tijdens het eerste gesprek met Cor en Dianne voelde ik gelijk de juiste klik en ik ben heel blij dat ik dit team mag komen versterken!

Verhuizing!

In deze bijzondere tijden zijn we met ons kantoor verhuisd naar een ander pand op hetzelfde terrein in Papendorp-Utrecht.

Ons nieuwe adres is Papendorpseweg 99-Gebouw A – 3528 BJ – Utrecht.

Op deze plek hebben we meer ruimte tot onze beschikking en dat is prettig, vooral ook omdat ons team per 1 mei wordt uitgebreid. Ook al zijn we nu minder op kantoor werkzaam, met dezelfde energie en passie zijn we uiteraard aan het werk en helpen we organisaties verder met goede interim finance – control oplossingen.

Welkom zodra het weer kan en mag!

Training - de praktijk

Medio februari jl. heeft een financieel directeur zijn verhaal vertelt tijdens één van onze trainingen. Hij nam ons daarin mee naar de uitdagingen van een mega project waar hij eindverantwoordelijk is. Wat zijn de risico's, hoe gaat het financieren van zo'n groot project, welke vergunningen zijn nodig en welke stakeholders spelen een rol? Oftewel; alles moet beheersbaar blijven en in control zijn.

Gaaf om met elkaar te praten over hoe het in het echt gaat, in de praktijk. Opleiding en training op het gebied van hard- en soft skills zijn
belangrijk maar verhalen uit de praktijk zijn een belangrijke toevoeging daarop!

Cursus ethiek in de praktijk

Om met elkaar van gedachten te wisselen over ethische dilemma’s op de werkvloer hadden wij 9 oktober op kantoor een cursus Ethiek in de praktijk. Dit onder bezielende leiding van Jan Schuitemaker. We spraken over onze persoonlijke visies op ethisch handelen, de overeenkomsten daartussen, de verschillende afweging die een ieder daarin maakt en de conclusies die we gezamenlijk konden trekken. Uitgangspunten die we mee nemen bij onze dagelijkse werkzaamheden. Ook de normen en waarden van Velten&deWith kwamen voorbij, in eerste instantie via een steekproef door de ervaring van de eigen medewerkers te meten. Hieruit kwamen o.a. de volgende aspecten; eerlijkheid, waardering en respect, deze kenmerken worden duidelijk ervaren door de medewerkers en gewaardeerd. Voor Dianne en Cor was het mooi om terug te zien waar zij voor staan en dagelijks aan werken. Ethiek is niet stoffig maar een dagelijkse beweging!

Handen uit de Mouwen - Philadelphia in Maarn

23 May 2019

Zaterdag 18 mei. hadden we onze jaarlijkse handen-uit-de-mouwendag! Met een mooi groot team

hebben veel werk kunnen verzetten bij een locatie van Stichting Philadelphia. Veel dank aan alle

financials die belangeloos kwamen helpen en deze dag tot een geweldig succes maakten!

Mooi om zo van betekenis te kunnen zijn.

 

Excel-training 17-04-2019

19 April 2019

Hoe leuk is het om met elkaar en van elkaar te leren?
Op ons kantoor in Utrecht onder begeleiding van Raymond van den Driessche gisteren een boeiende
training Excel gehad. Samen leren in Excel.
Essentieel in ons finance/control-vak!

Teamuitje – skien!!

15 November 2018

Vrijdag 9 november hebben we een super gaaf Velten&DeWith-teamuitje gehad. We zijn op de skies gegaan. Het was geweldig!

In Zoetermeer bij Snowworld hebben we de latten onder gedaan en genoten van de omgeving, kou, de snelheid, de afdalingen en uiteraard van elkaar. Helaas was niet iedereen tijdig aanwezig om te kunnen skiën maar het was een gave ervaring zo samen .

Laat de kou en de winter maar komen 😊!

 

Kabinet zoekt nieuwe ideeën voor vastlopende arbeidsmarkt

19 September 2018

Kabinet zoekt nieuwe ideeën voor vastlopende arbeidsmarkt

 

Een onafhankelijke commissie gaat bekijken of het arbeidsrecht, de sociale zekerheid en het belastingstelsel nog aansluiten op een toekomstbestendige arbeidsmarkt. Dat blijkt uit de beleidsvoornemens van minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Het kabinet onderkent daarmee dat alle ambitieuze beleidsplannen om de arbeidsmarkt te moderniseren op lange termijn onvoldoende soelaas beiden. De Raad van State is het daar van harte mee eens. In zijn advies over de Miljoenennota constateert het advieslichaam dat de beleidsmaatregelen die Koolmees opsomt over onder meer de verhouding tussen vast en flex, en de positie van zzp’ers, geen stelselwijziging inluiden. De mate van bescherming blijft gekoppeld aan het type contract, terwijl de mate van sociale bescherming via werknemersverzekeringen snel achteruit holt.

Pensioen
Daarom pleit ook de Raad voor een fundamentele herijking, om te bekijken welke maatschappelijke risico’s bescherming behoeven en hoe die dan moet worden ingericht. Als niet de vorm van de arbeidsovereenkomst, maar de positie van de werkende als uitgangspunt dient, ligt een ‘generiek instrument’ voor alle werkenden voor de hand. Dan moet er met andere woorden een volksverzekering komen, net als de AOW. Loskoppeling van het type contract voor sociale regelingen heeft ook ‘onvermijdelijk’ consequenties voor de rol van de sociale partners en de Sociaal-Economische Raad, stelt de Raad van State. Nu lopen veel sociale regelingen immers via werkgevers en werknemers. Vakbonden: werknemers profiteren nauwelijks van economische groei Volgens het adviescollege hoort ook het pensioenstelsel bij die herijking. Maar Koolmees laat dat nadrukkelijk buiten zijn bestek. Het kabinet wacht al geruime tijd op een advies van de Sociaal-Economische Raad over het pensioenstelsel. Die broedende kip wil hij kennelijk niet storen met een opdracht aan een nieuwe commissie. Koolmees zei dinsdag dat hij in de pensioenkwestie heeft geleerd geen deadlines te stellen. ‘Dat doe ik nu dus ook niet.’

Transparanter
In ruil voor hun instemming met een pensioenakkoord verlangen de vakbonden dat de AOW-leeftijd minder hard omhoog gaat. Ze hikken echter aan tegen de door Koolmees bepleite afschaffing van de doorsneesystematiek, die beoogt dat jongeren in verhouding tot hun inleg meer pensioen gaan opbouwen. In de begrotingsstukken herhaalt de minister dat het pensioen transparanter moet worden voor deelnemers. Daarmee zou het stelsel aantrekkelijker worden voor zzp’ers en wordt gemakkelijker om keuzemogelijkheden te introduceren. Het kabinet onderzoekt of het mogelijk is om mensen bij pensionering een deel van hun pensioenvermogen als bedrag ineens te laten opnemen.

Brussel
Koolmees blijft bij zijn plannen om het voor werkgevers aantrekkelijker te maken om mensen in vaste dienst te nemen. Het wetsvoorstel daarvoor gaat dit najaar naar de Tweede Kamer. Om schijnzelfstandigheid aan te pakken, zal het kabinet meer duidelijkheid bieden aan opdrachtgevers en zelfstandigen over het bestaan van een dienstbetrekking. ‘Het maken van nieuwe wetgeving rond zzp is echter geen eenvoudige opgave.’

Bron: FD

Leergang Finance Professional in Business

24 June 2018

Leergang Finance Professional in Business

Download: Brochure Leergang Finance Professional in Business

In control: wat is dat, wanneer ben je dat en wat heb je daarvoor nodig? Wat zijn relevante skills voor de finance professional van 2018? Wanneer is ons eigen huis en team op orde? En…hoe bouw ik nu zelf verder?

Houd jij je bezig met en/of ben je werkzaam binnen het vakgebied Finance, dan hebben we iets interessants. Dit najaar organiseren wij in samenwerking met IJsselvliet – in navolging van de eerdere succesvolle edities – opnieuw de leergang ‘Finance Professional in Business’ voor onze relaties. Een mooi inhoudelijk programma waarin verdieping en verbreding, leren en ervaren centraal staan.

Wat en wanneer?
• Het gaat om 4 bijeenkomsten van één dag (2 dagdelen).
• Er is plaats voor maximaal 18 deelnemers.
• Deelname geeft recht op 36 PE-punten.
• De bijeenkomsten vinden plaats in (de directe omgeving van) Zwolle.
• Trainers zijn Bert Gadellaa RA en drs. Hidde van der Wal.
• Wij verzorgen de hele leergang overigens desgewenst ook in-house.
• Deelname aan de volledige leergang geeft recht op 36 PE-punten.

Nieuwsgierig naar een indruk van het volledige programma? Graag verwijzen wij je naar de brochure in de bijlage. Heb je liever persoonlijk contact, stuur dan jouw bericht of neem telefonisch contact met ons op.

Reserveer de data alvast in je agenda en meld je snel aan: 20/9 (dag I), 17/10 (dag II), 8/11 (dag III), 28-11 (dag IV).

Kosten en locatie
De kosten voor deze leergang en opleiding bedragen € 2.450 exclusief BTW en inclusief lesmateriaal, lunch, drankjes en dergelijke. In principe vindt de training plaats op het kantoor van IJsselvliet in Zwolle. Dit kan afhankelijk van de deelnemers in overleg worden aangepast naar een meer centraal gelegen locatie in de omgeving van Utrecht/Amersfoort.

Nieuwe businessline: klankborden & sparren

06 June 2018

Nieuwe businessline: klankborden & sparren

6 jun 2018

We brengen graag deze dienstverlening onder de aandacht. Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om regelmatig te kunnen klankborden met een ervaren vertrouwenspersoon. Een persoon die om de zoveel tijd met je spart, met je meedenkt, luistert en spiegelt. Iemand die een heldere analyse maakt en eerlijke feedback geeft. Een ‘buitenstaander’ die je echt verder kan helpen! Hier kun je meer erover lezen.

Nieuwe website & bedrijfsfilm

06 June 2018

Nieuwe website & bedrijfsfilm

6 jun 2018

Via Linkedin hebben we vorige week aangekondigd dat we een nieuwe website hebben. Wij zijn trots op onze nieuwe site en op onze bedrijfsfilm! We hebben veel tijd geïnvesteerd om goed en duidelijk over te brengen wat we doen, wie we zijn en wat voor ons belangrijk is.

We hebben al veel positieve reacties mogen ontvangen. Dankzij Studio KOECK & IJ (ontwerp), Laveto (websitebouwer) en creators-videoproductie (bedrijfsfilm) is dit mooie resultaat tot stand gekomen.

We gaan voortaan onze opdrachten en beschikbare kandidaten ook delen via onze website (opdrachten / beschikbare financials) en via onze LinkedIn bedrijfspagina.

'Handen uit de Mouwen'-dag

06 June 2018

‘Handen uit de Mouwen’-dag

6 jun 2018

Op zaterdag 21 april jongstleden hebben we met een grote groep mensen hard gewerkt bij het Rode Kruis in Utrecht. Diverse ruimtes hebben we geschilderd en een mooie bijdrage mogen leveren aan een frisse en opgeruimde uitstraling. Het blijft gaaf om ieder jaar een nieuwe project met een groep aan te pakken en organisaties en mensen verder te kunnen helpen. Mooi ook om op deze manier van betekenis te kunnen zijn! Bekijk hier de foto's van deze dag.

Uitbreiding team

06 June 2018

Uitbreiding team

6 jun 2018

Dit jaar hebben we ons team verder uitgebreid met drie junior financials: Reinoud Schats, Charlotte Zoller en Harm-Jan Tamminga.

  • Reinoud wilde al een tijd een overstap maken van het bankwezen naar het bedrijfsleven, naar een finance&control-rol. In februari van dit jaar kwam er een kans bij een van onze klanten, een welzijnsorganisatie in Amsterdam. Hier heeft hij 2 maanden ondersteund bij de jaarrekening. Nu is Reinoud met veel plezier aan de slag bij een accountantskantoor in Utrecht;
  • Charlotte werkt, naast haar studie Economie en Bedrijfseconomie aan de Vrije Universiteit Amsterdam, 2 dagen per week voor hetzelfde accountantskantoor.
  • Harm-Jan is bijna klaar met zijn scriptie en zal na de zomervakantie starten bij één van onze opdrachtgevers.

We zijn blijvend op zoek naar gemotiveerde junior financials en verwachten de komende tijd het team verder uit te breiden.

Mark 5 jaar in dienst

06 June 2018

Mark 5 jaar in dienst

6 jun 2018

Mark heeft afgelopen maand een hele mooie mijlpaal bereikt: 5 jaar dienstverband en heel veel ervaring rijker. Mark startte in 2013 aan zijn eerste opdracht bij een zorgorganisatie. Verder werkte hij als Finance Controller voor verschillende gemeenten en een brancheorganisatie en is hij recentelijk gestart als Finance Manager bij een internationaal bedrijf in Utrecht. Geweldig om te zien hoe Mark zich de laatste jaren heeft ontwikkeld en daarnaast is het fijn samenwerken met hem.

Hugo Berends in de schijnwerper

06 June 2018

Een van onze finance professionals in de schijnwerpers: Hugo

6 jun 2018

Je groeide op in een groot gezin, hoe heeft dit je gevormd als persoon?
In een groot gezin is alles wat hectischer dan in een gemiddeld gezin. Flexibiliteit is er dus al met de paplepel in gegoten en daar ondervind ik nu nog steeds de voordelen van.

Hoe kwam je bij Velten&DeWith terecht?
Al snel nadat ik me had ingeschreven op een van de vacturebanken werd ik gebeld door Cor de With. En dat klikte meteen goed. Het persoonlijke van de organisatie sprak mij erg aan.

Waarom koos je ervoor om als interimmer aan de slag te gaan?
Toen ik weg ging bij mijn vorige werkgever wist ik niet goed wat voor bedrijf en welke functie het beste bij mij zou passen. Het leek mij daarom een goed idee om via detachering bij verschillende bedrijven in de keuken te kijken en zo verschillende ervaringen op te doen.

Hoe kijk je terug op de eerste 1,5 jaar?
De laatste 1,5 jaar heb ik me heel snel kunnen ontwikkelen. Momenteel ben ik met mijn derde opdracht bezig en heb ik bij verschillende opdrachtgevers mooie opdrachten ingevuld. Vooral de diversiteit aan werkzaamheden spreekt me aan.

Hoe ziet een topdag er voor jou uit?
Als ik meters heb kunnen maken, dan kijk ik met plezier terug op zo’n dag. Het gevoel dat je iets afrond is altijd lekker. Daarnaast houd ik er van om gegevens te verzamelen en analyses te maken, die worden gebruikt voor beleidsvorming en waarmee ik waarde kan toevoegen voor de organisatie.

Je volgt de HOFAM opleiding, hoe combineer je dit met je werk?
Het vereist wat discipline om de lessen voor te bereiden en de opdrachten te maken, maar het valt mij tot dusver best mee. Daarnaast maken de discussies met medestudenten over praktijksituaties de lessen heel interessant.

Waar sta jezelf over 5 jaar? – wat is jouw droomopdracht?
Over 5 jaar verwacht ik een volwaardige Financial Controller te zijn. Een opdracht in die richting zal daarom goed passen.

Wat doe je naast je studie nog meer in het weekend?
Motorrijden doe ik graag. Als de zon maar iets schijnt, zit ik al op de motor te genieten van de mooie weggetjes die Nederland te bieden heeft. En heel af en toe naar het buitenland. Daarnaast houd ik er van om spelletjes toe doen of een drankje op het terras met vrienden en familie. 

Brussel wil snellere aanpassing van Nederlands ZZP-stelsel

06 June 2018

Brussel wil snellere aanpassing van Nederlands ZZP-stelsel

6 jun 2018

De Europese Commissie geeft in haar jaarlijks aanbevelingen het dringende advies om de ZZP-markt snel aan te pakken en niet tot 2020 te wachten met nieuwe regels om schijnzelfstandigheid te voorkomen.

De commissie constateert dat de groei van werkgelegenheid in Nederland vooral naar zelfstandigen en werknemers met flexcontracten gaat, zij maakt zich daar zorgen over. We moeten wel opmerken dat in het eerste kwartaal van 2018 het aantal vaste contracten sneller is gegroeid van het aantal flexcontracten. Waarschijnlijk heeft de commissie deze informatie te laat gezien. De commissie ziet een groot verschil in arbeidsrechtelijke bescherming, fiscale behandeling en sociale zekerheid tussen werknemers in loondienst en ZZP’ers.

Financiële prikkels voor ZZP wegnemen

Het huidige kabinet wil via de Wet Arbeidsmarkt in Balans en de aanpassing van de Wet DBA de nodige veranderingen doorvoeren. De commissie ziet dit maar stelt dat het niet genoeg is. Zo stelt ze: “Although some measures have been taken and additional ones have recently been announced, some of these factors still create financial incentives for employees to start working as self-employed or favour hiring them under a temporary contract.

De Commissie adviseert dus om de starters- en zelfstandigenaftrek aan te passen. Er zijn politieke partijen die dit ook willen maar Rutte III heeft dit niet haar regeerakkoord opgenomen.
Verder vindt de commissie het onverantwoord dat de aanpassing van de Wet DBA tot 2020 blijft liggen. Minister Koolmees heeft inmiddels toegezegd voor de zomer met nieuwe plannen te komen voor de hervorming van de Wet DBA. Tenslotte wordt er door de commissie op gewezen dat veel zelfstandigen onderverzekerd zijn voor arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en pensioen. “This could affect the sustainability of the social security system in the long run.

Samenvattend beveelt de commissie het kabinet aan om de prikkels om tijdelijke contracten af te sluiten of ZZP’ers in te huren te verminderen, actief sociale zekerheden voor ZZP’ers aan te moedigen en schijnzelfstandigheid aan te pakken.

Nieuwe privacywet AVG

06 June 2018

Nieuwe privacywet AVG

6 jun 2018

Als er één onderwerp is dat veel is besproken de laatste tijd, dan is het wel de AVG. Volgens de NOS is 80% van organisaties nog niet klaar voor de wet. Tien van de twaalf ministeries schenden volgens RTLZ de nieuwe privacywet. Zelfs het Ministerie van Justitie en Veiligheid, dat verantwoordelijk is voor de invoering van de wetgeving, is zelfnog niet klaar met het doorvoeren van de vereiste maatregelen. De Autoriteit Persoonsgegevens vindt dit een slechte zaak, maar is zelf met een tekort aan gekwalificeerd personeel ook niet klaar voor de nieuwe wet en wacht nog met het uitdelen van boetes.

Wij hebben een goed begin gemaakt en onze systemen en werkwijze onder de loep genomen en waar nodig verder aangescherpt. Daarnaast hebben we vóór 25 mei een mail uitgestuurd naar kandidaten met ons nieuwe privacy statement. Het merendeel heeft hier ondertussen al akkoord op gegeven.

Jonathan Slob in de schijnwerper

21 January 2018

Jonathan Slob in de schijnwerper

21 jan 2018

Jonathan Slob (23 jaar, vader van een dochter) is nu ruim een jaar bij ons in dienst. Tijd om terug en vooruit te blikken. Direct na zijn studie ging hij aan de slag bij een van onze opdrachtgevers in de regio Utrecht. Waarom koos hij voor detachering, hoe kijkt hij erop terug en hoe ziet hij zijn toekomst voor zich? In zijn vrije tijd kookt Jonathan graag, we zijn dus ook wel benieuwd welk gerecht hij voor zijn collega’s zou klaar maken.

Wat waren je verwachtingen vooraf?

Eigenlijk had ik helemaal geen verwachtingen. Tijdens de opleiding leer je alles wel in theorie, maar in de praktijk krijg je pas echt een goed totaalbeeld.

Hoe kwam je bij Velten & De With terecht?

Ik reageerde op een advertentie en had daarnaast ook andere bureaus aangeschreven. Met Cor en Dianne had ik meteen een goede klik - heel persoonlijk, het zijn echt fijne mensen.

Hoe kijk je nu terug op je eerste jaar?

Het is prettig dat je een bureau naast je hebt waar je op terug kunt vallen en er voor zorgt dat je blijft doorgroeien. De keerzijde is dat je niet echt onderdeel bent van het team bij de opdrachtgever. Daarvoor moet je wel bij elke volgende opdracht tijd investeren om je collega’s te leren kennen. Ook moet je je telkens weer opnieuw bewijzen. Groot voordeel hiervan is dat je je snel ontwikkelt zowel vakinhoudelijk als op persoonlijk vlak.

Was het altijd je droom om financial te worden?

Mijn vader is ook financial, dus aan hem had ik zeker een voorbeeld. Ik wilde eigenlijk directeur worden, daarom heb ik eerst een managementstudie gevolgd (International Business Management).

Met welke drie woorden kun je jezelf omschrijven?

  • Gedreven – ik ben echt resultaatgericht en kan echt vol ergens voor gaan, hierbij wil ik zo snel mogelijk mijn taken afronden, zodat ik verder kan naar de volgende opdracht;
  • Oplossingsgericht – ik geniet ervan om de kern van het probleem te achterhalen en dat op te lossen. Je ziet te vaak dat er brandjes worden geblust in plaats van bijvoorbeeld het proces te verbeteren. Ik deel graag mijn kennis en inzichten met collega’s;
  • Leergierig – Het komt voor dat ik opdrachten krijg en niet precies weet hoe ik ze uit moet voeren. Dan probeer ik door vragen te stellen aan collega’s en dingen uit te zoeken en uit te proberen toch een opdracht goed te voltooien. Dit geeft mij voldoening. Hier word ik echt enthousiast van, zeker wanneer het gelukt is!

Waar kun je echt enthousiast van worden?

Een dag waarin ik echt vooruitgang heb geboekt of als ik geld heb bespaard voor de opdrachtgever, dat geeft me echt energie. Van het oplossen van structurele problemen word ik ook echt enthousiast.

Welke grote verandering verwacht je dit jaar

Ik wil doorgroeien naar (assistent) controller.

En hoe ziet je leven er over 5 jaar uit?

Dan wonen we waarschijnlijk iets groter, met misschien nog een zoon of dochter erbij. Daarnaast wil ik dan stappen hebben gezet richting business control.

Welke veranderingen zie je de komende jaren op de financiële afdeling van bedrijven?

De automatisering zal verder toenemen. Het worden dus kleinere afdelingen, waarbij met name de finance en business control functies overblijven. Collega’s die zich niet verder ontwikkelen hebben straks echt een probleem.

Je houdt van koken, wat zou je voor je collega’s klaar maken?

Pannenkoeken met bier en van alles erop, bijvoorbeeld shoarma, champignons, paprika, ham en kaas.

Generatie Z – wil een eigen bedrijf!

14 January 2018

Generatie Z – wil een eigen bedrijf!

14 jan 2018

In 2018 barst de ‘war on talent’ los. Een nieuwe generatie betreedt de arbeidsmarkt. Nee, niet de millennials. Die zijn allang ingeburgerd en zelfs al op managementposities beland. We hebben het over Generatie Z. Nu in hun late tienerjaren, en dus volop in de oriëntatiefase. Ze werken naast school of hun studie, bijvoorbeeld als maaltijdbezorger en webcaremedewerker. De oudsten gaan nu voor het eerst fulltime aan de slag.

Over Gen Z’ers wordt gezegd dat ze nuchterder zijn dan millennials. Waar de millennials zijn opgevoed met ‘doe wat je leuk vindt’ en ‘jij kunt alles bereiken, als je er maar hard voor werkt’, zag Generatie Z familieleden ontslagen worden door de crisis. Dat doet iets met je mindset, laten diverse studies al zien. Deze generatie is iets conservatiever en hecht ook meer waarde aan salaris.

Daar waar millenials popsterren aanbaden, wil generatie Z juist een eigen bedrijf starten. Sommige ondernemers beginnen hun business al op de middelbare school. Die gaan ze echt niet opgeven voor een vaste baan. Werkgevers moeten zich voorbereiden op een generatie die náást hun eigen bedrijf nog een parttime-functie willen.

Blockchain – wat is het en wat kan het?

02 January 2018

Blockchain – wat is het en wat kan het?

2 jan 2018

Er wordt beweerd dat Blockchain de grootste uitvinding van het internet is. Dan komt toch de vraag naar boven ‘wat is Blockchain en wat kunnen we er mee?’.

Blockchain is een nieuw soort database waarin transacties kunnen worden opgeslagen. Dit kunnen allerlei verschillende soorten transacties zijn. Je kunt denken aan betalingen maar ook uitwisseling van gegevens tussen 2 partijen zoals bijvoorbeeld contracten. Al deze transacties zijn blokjes informatie die digitaal worden ondertekend en zonder tussenkomst van een derde partij worden opgeslagen in een database.

Er kan niet gefraudeerd worden. Dat is de stellige mening van kenners. Sceptici zullen zeggen dat alles te kraken is. Onmiskenbaar is de ingenieuze techniek die wordt toegepast. Alle blokjes informatie worden met cryptografie onleesbaar gemaakt en deze blokjes worden opgeslagen in een groot netwerk van computers. Een nieuw blokje bevat altijd informatie van het vorige blokje en dat blokje weer van het blokje daarvoor. Zo ontstaat er een lange onveranderbare informatie keten.

De meeste databases zijn centraal georganiseerd ofwel alle gegevens worden op één centraal punt opgeslagen. Bij Blockchain is dat precies het tegenovergestelde, er is namelijk geen centraal punt maar meerdere knooppunten (computers) die allemaal een exacte kopie van de database bevatten. Die knooppunten worden ‘nodes’ genoemd.

Dan ontstaat toch de vraag wie er toezicht houdt op het Blockchain systeem. Die is er dus niet; er is geen instantie die toezichthouder is of eigenaar. Dit ligt feitelijk bij de gebruikers van het systeem. Iedere nieuwe transactie wordt door de knooppunten in de database opgeslagen. Daarvoor moet eerst een code gevonden worden die aangeeft dat de informatie klopt, alle knooppunten moeten het met elkaar eens zijn. Pas als dat zo is wordt de informatie opgeslagen.

Alle transacties in de database worden gekopieerd naar alle computers. Afhankelijkheid van één centrale database is er niet. Zou er iets gebeuren met één van de knooppunten zoals een hack of stroomuitval, dan zijn er altijd nog andere knooppunten met elk hun eigen kopie van de database. Dit maakt de Blockchain technologie veiliger dan de huidige datanetwerken waarbij we vrijwel altijd een centrale database hebben.

Blockchain is een open technologie die voor allerlei toepassingen gebruikt kan worden. Dit betekent dus dat er verschillende soorten Blockchain databases gebouwd kunnen worden. Voor iedere database wordt een protocol (spelregels) opgesteld waaraan de database en het gebruik ervan moeten voldoen. Een groot voordeel kan zijn dat allerlei papieren contracten en documentatie vervangen kan worden door slimme elektronische documenten. Dat kan veel processen efficiënter maken.

MGGA, Expert in onderscheidend vermogen

26 October 2017

MGGA, Expert in onderscheidend vermogen

26 okt 2017

Medewerkers zijn cruciaal voor het onderscheidend vermogen van een organisatie. Medewerkers die bevlogen en betrokken zijn met hun werk zijn gelukkiger, presteren beter en verzuimen minder. Daar profiteert iedereen van. Het echte onderscheidende vermogen van bedrijven zit in de manier waarop ze hun medewerkers bevlogen weten te houden voor hun werk.

MGGA helpt bedrijven om hun onderscheidende waarde te vinden en te tonen. Dat doen ze door in de huid van de klant te kruipen. De opgedane inzichten zijn het vertrekpunt van hun confronterende consultancy. Geen onderwerp is taboe, want verandering begint bij zelfkennis en dat vraagt om een eerlijk gesprek.

Werken met plezier! Dat is wat Joost Smaardijk, oprichter van MGGA, iedereen gunt. Niet alleen voor mensen persoonlijk, maar ook voor bedrijven en organisaties. Want mensen die met plezier werken, presteren beter.

Een van de diensten die MGGA (gratis) aanbiedt is een quick scan. Hiermee krijgt u snel en eenvoudig inzicht in het onderscheidend vermogen van uw organisatie. Via deze link kunt u de Quick Scan invullen.

Wilt u ook werk maken van het onderscheidend vermogen van uw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact op voor een persoonlijke kennismaking!

MGGA: ONDERSCHEIDEND VERMOGEN IS DE SLEUTEL TOT SUCCES

Joost Smaardijk
www.mgga.nl
joost.smaardijk@mgga.nl
06 – 50.51.30.59

Nieuw kabinet: nieuwe regels voor ZZP'ers en vaste werknemers

17 October 2017

Nieuw kabinet: nieuwe regels voor ZZP’ers en vaste werknemers

17 okt 2017

De formerende partijen VVD, CDA, D66 en CU hebben een regeerakkoord opgesteld. Maandag hebben alle fracties ingestemd met de inhoud van dit akkoord. Goed om te weten wat dit voor ZZP’ers en werkgevers gaat betekenen.

Wet DBA van tafel

De omstreden regels van de wet DBA gaan van tafel. Als dit wordt doorgevoerd gaan alle modelovereenkomsten de prullenbak in. Het nieuwe kabinet wil digitaal een opdrachtgeversverklaring laten invullen waarmee opdrachtgever en opdrachtnemer vooraf duidelijkheid en zekerheid krijgen bij het inhuren van ZZP’ers. In Groot-Brittannië wordt ook met een dergelijk systeem gewerkt.

De formerende partijen VVD, CDA, D66 en CU hebben een regeerakkoord opgesteld. Maandag hebben alle fracties ingestemd met de inhoud van dit akkoord. Goed om te weten wat dit voor ZZP’ers en werkgevers gaat betekenen.

Wet DBA van tafel

De omstreden regels van de wet DBA gaan van tafel. Als dit wordt doorgevoerd gaan alle modelovereenkomsten de prullenbak in. Het nieuwe kabinet wil digitaal een opdrachtgeversverklaring laten invullen waarmee opdrachtgever en opdrachtnemer vooraf duidelijkheid en zekerheid krijgen bij het inhuren van ZZP’ers. In Groot-Brittannië wordt ook met een dergelijk systeem gewerkt.

Geen verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering

Er komt geen verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zelfstandigen. In overleg met verzekeraars gaat het kabinet wel kijken of er goedkopere verzekeringen kunnen worden aangeboden.

Zelfstandigenaftrek en pensioenverzekering

Hierover is nog niets bekend. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat hier niets mee gaat gebeuren.

Wet Werk en Zekerheid wordt hervormd

Zoals wel te verwachten was, wordt de wet Werk en Zekerheid aangepast:

  • Het ontslagrecht wordt verruimd;
  • Werkgevers krijgen de mogelijkheid om langere flexibele contracten aan te bieden, namelijk van 2 naar 3 jaar;
  • De proeftijd komt weer terug bij tijdelijke contracten;
  • Loondoorbetaling van zieke werknemers gaat van 2 jaar naar 1 jaar.

Met deze maatregelen probeert het kabinet werkgevers een impuls te geven om meer werknemers in vaste dienst te nemen.

Mag ik me even voorstellen?

11 October 2017

Mag ik me even voorstellen?

11 okt 2017

Met een warm onthaal inclusief bloemen en gebak werd ik maandag 2 oktober ontvangen door Cor en Dianne op ons kantoor in Papendorp. Het begin van een nieuwe fase in mijn carrière. Best even wennen hoor, maar ik heb er ontzettend veel zin in. Ik stel me nu alvast even voor en hoop dat we elkaar snel persoonlijk ontmoeten.

Sjoerd van der Klei in één woord?

Gezellig!

Een woord dat niet te vertalen is in het Engels, maar zo zouden vrienden, in Nederland tenminste, mij wel omschrijven. Samen met mijn vrouw Christine, zonen Gerry en Jeroen en onze bordercollie wonen we in het pittoreske Nieuwkoop, vlakbij Alphen aan de Rijn. Ik groeide op in Noord Limburg, waar onze familie een supermarkt runde. Vrij snel na mijn studie HEAO in Utrecht, ben ik verhuisd naar Engeland, waar ik 7 jaar heb gewoond. Ondertussen wonen we alweer bijna 12 jaar in Nederland. In mijn vrije tijd vind je me in de kerk, op de fiets of tennisbaan of met vrienden rond de barbecue. Volgende maand vier ik mijn 44e verjaardag, natuurlijk met Limburgse vlaai, ‘a cup of tea’, ‘a pint’ en veel gezelligheid!

En zakelijk?

Ben ik ook gezellig, maar vooral gedreven! Gedurende mijn carrière was analyse, marketing en communicatie de rode draad, met de klant of consument als belangrijkste uitgangspunt. Zowel vanuit een zelfstandige positie als in vaste dienst heb ik gewerkt aan mooie projecten voor handelsbedrijven en retailers in de bloemen, planten en voedingsbranche. Het leukste in al deze projecten vond ik altijd het contact met veel verschillende mensen. Hoe gaaf is het dat ik me daar nu elke dag mee bezig mag gaan houden.

Waarom de overstap naar Velten & De With?

De match is niet logisch op basis van kennis en ervaring en juist heel logisch als het DNA en de waarden de belangrijkste uitgangspunten zijn. Cor en Dianne zochten iemand die bij het DNA van Velten & De With paste. Ik zocht een bedrijf met waarden, die verder gaan dan het behalen van mooie financiële resultaten. Bij Velten & De With vind ik een omgeving waar ik met mijn passie voor het verbinden van mensen kan helpen bouwen aan een mooi bedrijf.

Een keer een kop koffie drinken om persoonlijk kennis te maken? Ik ben te bereiken op het nummer 06-28343207 of via e-mailadres svanderklei@velten-dewith.nl

Nieuwe privacy wetgeving heeft enorme impact op bedrijven

06 October 2017

Nieuwe privacy wetgeving heeft enorme impact op bedrijven

6 okt 2017

Op 25 mei 2018, dat is nog ruim een half jaar, moeten alle organisaties die persoonsgegevens van EU-ingezetenen verwerken, voldoen aan de “General Data Protection Regulation” afgekort GDPR.

Of in het Nederlands de “Algemene verordening gegevensbescherming” afgekort AVG.

Verreweg de meeste bedrijven zijn hier nog nauwelijks mee bezig. Toch moeten bedrijven hier snel mee aan de slag: wat betekent dit voor onze organisatie en wat moet er precies veranderen om te voldoen aan deze nieuwe wetgeving? De boetes zijn namelijk niet misselijk: 20 miljoen euro of 4% van de totale omzet. Daarbij geldt ook nog een persoonlijke aansprakelijkheid voor bestuurders. Daar wil je echt niet mee geconfronteerd worden!

Wat regelt deze wet?

In de nieuwe wet worden regels betreft het omgaan met persoonsgegevens verscherpt. De kern is:

  • Personen moeten actief toestemming geven dat zijn/haar gegevens worden verwerkt en gebruikt;
  • Personen krijgen het recht om volledig verwijderd te worden uit alle systemen van een organisatie waar eerder toestemming voor is gegeven of als deze gegevens worden overgedragen aan een andere organisatie;
  • Personen hebben het recht om op te kunnen vragen welke gegevens een organisatie heeft verzameld over hen.

Wat is een persoonsgegeven?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens waarmee een persoon kan worden geïdentificeerd. Hierbij kun je denken aan naam- en adresgegevens. BSN-nummers, bankrekeningnummers, e-mailadressen, pasfoto's, vingerafdrukken, IP-adressen. Maar ook gegevens die een waardering geven over een persoon, bijvoorbeeld iemands IQ. Naast de genoemde gegevens zijn er voor uw organisatie wellicht nog andere gegevens relevant.

Wat te doen?

Iedere organisatie die werkt met persoonsgegevens, heeft zijn eigen uitdaging om dit goed te borgen. Er worden regelmatig workshops en seminars georganiseerd over dit onderwerp. Daarnaast kan bijgevoegde link u wellicht verder helpen en bewust maken: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/europese-privacywetgeving/voorbereiding-op-de-avg

Hoe pakt Velten & De With dit aan?

We gaan al heel voorzichtig om met persoonsgegevens en leggen deze vast op één plek. De leverancier van ons CRM-systeem heeft al diverse maatregelen getroffen. Verder hebben we een specialist in huis gehaald om er zeker van te zijn dat we niets over het hoofd zien.


Op de hoogte blijven van wat wij doen?

Meld u hier aan voor onze nieuwsbrief